Lázár János károkozás ellenére kíméletlenül állított le futó nagy beruházásokat

Lázár János leállításra kárhoztatta többek között Fürjes Balázs "szerelemprojektjét", de számos olyan beruházást is, amelyről a szakemberek azt gondolták, hogy folytatni volna érdemes.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásSajnálom, hogy a Telex, a minisztériumból ellopott dokumentumokkal házalóktól szerzi be az információit, noha én mindig, minden kérdés esetében igyekszem a rendelkezésükre állni
- ezekkel a szavakkal kommentálta Lázár János a lapnak azt a táblázatot, amelyben saját kézzel ellátott megjegyzésekkel kommentálta, hogy mely futó projektek álljanak le. A beruházásokat a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) már többségében az építési miniszterhez hű csapata állította össze összesen nyolcvan, javarészt fővárosi és agglomerációs fejlesztésből.
Az NKK emberei három kategória szerint csoportosították a projekteket:
- folytatásra javasolt (30),
- lezárható, de magas érdeksérelemmel jár - akár politikai kockázat, akár visszafizetési kényszer (12),
- alacsony érdeksérelemmel lezárható (32).
Lázár János azonban még ennél is sokkal szigorúbban döntött.
Mindösszesen 8 esetben ítélte folytatásra érdemesnek a beruházásokat, és csak 11 esetében bizonytalandott el, és jelezte megbeszélendőnek vagy tett oda kérdőjelet.
"Leghangosabban" azonban éppen - a Telex értékelése szerint - Fürjes Balázs "szerelemprojektjét utasította el. A volt Budapest és agglomerációs fejlesztési államtitkár a bel-budai Városmajort újítaná meg, amelyhez Lázár János ellentmondást nem tűrő módon azt véste oda, hogy
SOHA! NEM!
A lap a határozott reakcióval kapcsolatban megjegyezte, hogy Lázár János és Fürjes Balázs rivalizál egymással egy ideje, amelyben hol az egyik, hol a másik jut előnyhoz. A szóban forgó beruházással kapcsolatban pedig az NKK szakemberei a folytatásra voksoltak. Határozottsággal kaptak más fontos projektek is pirosjelzést:
- a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezése, amely már 15 százalékon állt, és eddig 5,8 milliárdot költöttek rá, itt is folytatást javasoltak pedig;
- a megyei, agglomerációs P+R parkolók fejlesztéséne, amely ráadásul 60 százalékon állt.
A lezárás mellett döntött a miniszter más, folytatásra ítélt programok esetében is:
- a Gellért-hegyi közpark megújítása, 30 %-on állt,
- a csepeli-soroksári és a szentendrei HÉV összekötésének (azaz az 5-ös metró) tervezése, ez 38 százalékon állt,
- a csepeli-soroksári HÉV Kálvin téri meghosszabbításának tervezése, ami most 16 százalékon állt,
- agglomerációs-budapesti kerékpáros hálózati stratégia folytatása, amely 75 százalékon állt.
Azonban nemcsak budapesti projektekre sújtott le Lázár János szigora. Nem kegyelmezett egy debreceninek sem. Lezárásra ítélte a miniszter az NNK szakembereivel
- a debreceni Velodrom tervezésének folytatását,
- míg a hortobágyi deportálások emlékhelye és a Recski Nemzeti Emlékpark pedig kérdőjelet kapott a minisztertől.
A teljes táblázat a miniszteri széljegyzetekkel az alábbi linken érhető el.
A kiemelt kép forrása: Fürjes Balázs Facebook-oldala