A médiahatóság pontosan tudja, hogy mi érdekelt bennünket 2022-ben

Többek között az orosz-ukrán háború, az országgyűlési választás, valamint Berki Krisztián és Cristiano Ronaldo kisfiának a halála érdekelte a kattintások alapján a magyar internethasználókat leginkább 2022-ben - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága szerdán az MTI-t.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAz NMHH adatai szerint az elmúlt évben egy átlagos napon 4,2 millió hazai felhasználó netezett, ők napi szinten 84 millió oldalt nyitottak meg a magyar online média kínálatából - tartalmazza a közlemény.
Egy ember körülbelül húsz hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 órán belül.
Az oldalletöltések száma meghaladta a 27,2 milliárdot, ami 1,66 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben - derül ki a kutatásból.
Az év eleje, január és március volt a legforgalmasabb,
az első hónapban 7,2 százalékkal, míg a harmadikban 11,7 százalékkal többet kattintottak a felhasználók, mint egy átlagos hónapban. Az előre kalkulálható tendenciákat sokszor váratlan események is befolyásolták. Az év első ilyen eseménye február végén következett be az orosz-ukrán háború kiteljesedésével.
Az offenzíva első két napja körülbelül harmincmillió többletkattintást eredményezett a magyar oldalaknál, melyek nagy részét a hírportálok "zsebelhették be"
- olvasható az összegzésben. Hasonló érdeklődést szült az április harmadikán tartott országgyűlési választás, ám az eredmények kihirdetése után már nem töltöttek heteket az események követésével a hírolvasók - tették hozzá.
Ugyanakkor Berki Krisztián május hatodikai halála "felrobbantotta" az internetet
- fűzték hozzá. 2022-ben két nagyobb kiugrás volt köszönhető az időjárás okozta meglepetésnek: a június eleji nagy esőzéseknek és az augusztus 20-i viharnak, amikor is a tűzijátékra indulók igen kíváncsivá váltak arra, kell-e esernyőt vinniük magukkal.
A nagyvilág történései február 24-től, az orosz-ukrán háború kezdetétől törtek előre, amikor a legnagyobb hírportálokon egy nap alatt 9,21 millió oldalletöltést hajtottak végre a netezők a külföld tematikában. Ezt követően november 15-én,
a Lengyelországba átlőtt rakéta esete emelte ki a külföldi eseményeket a hírek rengetegéből.
A gazdasági jellegű cikkek közül a benzinársapka kivezetésén túl a kata-törvény átalakítása vált igazán fontos közüggyé. A sporthírek esetében az első komoly érdeklődésnövekedés a Magyarország és Szlovákia által közösen rendezett kézilabda Európa-bajnokság időszakában volt kimutatható, de a Splitben zajlott férfi vízilabda-Európa-bajnokság is érdekelte a netezőket a decemberi katari futball-világbajnoksággal együtt - sorolták.
A hírportálok, valamint a népszerűbb tévék, rádiók és újságok hivatalos Facebook-oldalainak posztjait más szemszögből is megvizsgálta az NMHH. Minden hónap száz legnépszerűbb bejegyzésének szövegelemzése rávilágít arra, hogy milyen szavakat preferálnak az újságírók.
Toronymagasan vezet a magyar, de a válogatott, a háború, a tanár és a hazudik is szerepel a listán. Sajnálatos módon a harmadik legtöbbször olvasható szó az elhuny volt.
A halálesetek mély érzelmeket váltanak ki az olvasókból, akár korábban ismeretlen emberekről van szó, akár világhírűekről - írta az NMHH.
A Google is minden évben közreadja, hogy mit kerestek felhasználói legtöbben az adott évben. Ahogy arról decemberben a frisshirek.hu-n is beszámoltunk, abban is tetten érhető, hogy leginkább az orosz-ukrán konfliktus nyomta rá a bélyegét netes kereséseinkre. A bulvár azonban ott is megjelent.
A kiemelt kép forrása: unsplash.com