A magyarországi kamionsofőrök már egy része most is indiai – májusban érkeznek a nők is

A magyarországitól eltérő, bal oldali közlekedési rend, a megszokást igénylő vezetési szokások, valamint a nyelvi nehézségek ellenére egyre több indiai és más, nem európai országból származó hivatásos sofőr dolgozik Magyarországon. Iparági hírek szerint hamarosan női teherautó-vezetők is érkezhetnek Indiából, de a legnagyobb magyar fuvarozócég, a Waberer's vezérigazgatója a Telexnek adott interjúban elmondta, hogy a folyamat már két éve tart. A cégnél dolgozó indiai munkatársak egyelőre mind férfiak, és a legmegbízhatóbbak közé tartoznak, bár eleinte voltak gondok a toborzással. Az Európán kívülről származó teherautó-vezetők közül csak a fülöp-szigeteki sofőrök vannak többen az indiaiaknál.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAlapfokú végzettséggel és jó angol tudással 700 ezer forintnak megfelelő fizetést kapnak azok az indiai nők, akik vállalják, hogy családjuk nélkül Magyarországon lesznek kamionsofőrök.
A Frisshirek.hu is megírta, hogy a Transport Hungary, a dán Baton Transport leányvállalata úgy döntött, hogy első körben 25 indiai nőt foglalkoztatna a cég a magyarországi kirendeltségénél, és ha sikeres lesz az ötlet gyakorlati megvalósítása, akkor további 800 nőt vennének fel kamionsofőrnek.
A projekt kísérleti jellegű, csupán fél évesre tervezik, de folytatni fogják, ha eredményes lesz az elképzelés. Annak, aki jelentkezik az álláshirdetésre,
ELEGENDŐ ALAPFOKÚ VÉGZETTSÉGGEL ÉS JÓ ANGOLTUDÁSSAL RENDELKEZNIE.
Európa-szerte mintegy félmillió, Magyarországon pedig legalább nyolcezer teherautósofőr-állás betöltetlen, bármennyire is magasnak mondható a havi fizetés, ennek ellenére mégis nehéz minden pozíciót betölteni a hosszú távollétek, a rendszertelen életmód, a nem megfelelő útmenti pihenőhelyek miatt. Ráadásul, míg valaki kamionvezető lehet, több vizsgát is le kell tennie, amely költsége a 2 millió forintot is elérheti.
Korábban sokan érkeztek Ukrajnából, de ennek a háború véget vetett. A környező országokban szintén sok a betöltetlen állás, emiatt kell az indiai munkásoknak meghirdetni az álláslehetőséget, akik már évek óta folyamatosan érkeznek hazánkba, sőt Ázsiából és afrikai országokból is.
A Waberer's az elmúlt évben ötven indiai munkatársat vett fel, a jövő hónapban további húsz főt várnak, és bár egyelőre nincs köztük nő, Barna Zsolt vezérigazgató szerint Magyarországon összesen már száz, Indiából származó teherautó-vezető dolgozhat. A cég a mostani toborzásokkal kapcsolatos hírekben szereplő Bányai & Partners Consulting nevű tanácsadócéggel is együttműködött már, de tudomása van arról, hogy nem csak ők keresnek világszerte sofőröket a magyar munkahelyekre.
Véleménye szerint nem jellemző, hogy az Indiából érkezők szeretnének letelepedni Magyarországon, inkább az itt megszerzett jövedelmüket utalják haza a családjuknak. Elmondta, hogy az első indiai női kamionsofőr-jelöltek érkezése folyamatban van, optimális esetben már májusban megérkezhetnek, ha az összes kérelmüket addigra elbírálják a hatóságok. jusban érkezik Magyarországra az első csoport.
A Baton Transport nevű dán vállalkozás itteni kirendeltségének menedzsere, Hricz Viktor a Telex kérdéseire elmondta, hogy a cég Trucking for Equality néven indított esélyegyenlőségi programot és ennek keretében keresik a női sofőröket Indiában. Eddig száz jelentkezőből mindössze egy nő jelentkezett a programra.
A jelentkezőktől alapfokú végzettséget és jó angol nyelvtudást várnak el, de még az sem feltétel, hogy teherautót tudjanak vezetni, képzésüket Indiában oldják meg, ha pedig letelepednek Magyarországon, családjuk is ideköltözhet majd. Heti öt napot és napi 15 órát kell dolgozniuk, amelyből kétszer 4,5 órát kell a volán mögött tölteniük. Cserébe 1800 eurós (kb. 700 ezer forint) havi fizetésre számíthatnak, de mint látható, a várható terhelés hatalmas.
A Waberer's-hez jelentkező nem európai sofőröknek viszont
szükségük van érvényes, C-kategóriás jogosítványra és szintén beszélniük kell angolul,
ahogy a másik cégnél is. Barna Zsolt a toborzással eddig csak vegyes tapasztalatokról tudott beszámolni.
A cég további segítségként hat hónapos, vagyis a megszokottnál kétszer hosszabb képzési időszakkal segít a messziről érkezőknek, a tanfolyamok idején pedig csökkentett munkabért és szállást is kapnak a leendő kollégák. Emellett 35 óra autóvezetési gyakorlat, és a GKI-vizsgára felkészítő tanfolyam, valamint a vizsgát is ők állják.
Fotó: Waberer's Facebook-oldala